Onlinekurser får du aldrig gennemført
Har du dårlige erfaringer med onlineforløb?
Pia har skrevet til mig:
Jeg har lidt forbehold for det, at det er et online forløb. Jeg får det ikke gjort. Har lige tilmeldt mig et andet forløb men modtager bare mail og tænker: det gør jeg senere ( og det sker ikke). Så ville aldrig bruge så mange penge online. Kun ved personlig fremmøde
Jeg kan egentlig godt forstå hende. Jeg har også prøvet at købe flere onlineforløb, som jeg aldrig rigtig fik givet en skalle og derfor fik begrænset udbytte ud af. Men når sandheden skal frem, så har jeg også betalt uhyrlige summer til fitnessabonnementer, hvor jeg aldrig dukkede op.
Det handler ikke om, hvor du modtager dit kursus, det handler om, om du møder op.
Enten hjemme på sofaen, eller i fitnesscenteret. Indsatsen skal lægges, for at få udbyttet.
Men jeg ved godt at det kan være svært. Jeg tror at de fleste har ønsket sig en personlig træner, som lige kunne komme forbi og holde en til ilden.
Derfor mener jeg det virkelig, når jeg skriver, at du må sende mig lige så mange mails, som du har lyst til under kursusforløbet. Jeg går endda så vidt, at jeg skriver til dig, hvis ikke jeg hører fra dig. Sådan har jeg gjort på det første forløb og alle er kommet hele vejen igennem forløbet. Jeg vil slet ikke tage æren for deres bedrifter, men jeg er ret sikker på, at det har gjort en forskel. For jeg lader simpelthen ikke kursisterne sejle deres egen sø, eller komme fra at fokusere på forløbet. Dét synes jeg nemlig, at jeg skylder dem, når de har lagt deres penge og tillid hos mig!
Kh Ditte