Påskeægs-producenterne er ligeglade med dine livsmål
Der er store dele af fødevarebranchen, hvis succeskriterie det er at få dig til at spise store mængder af noget, som potentielt kan fjerne dig fra et livsmål om f.eks at være sund, normalvægtig og have god energi.
Derfor er du oppe imod stærke markedsføringskræfter, når du beslutter dig for at spise sundere og mindre.
Det er din familie iøvrigt også. Det betyder, at selvom du har besluttet dig for ikke at købe mega-æsken med påskeæg, så kan det jo godt være, at en du bor med tager en anden beslutning.
Derfor er du nødt til at lære at tage personligt ansvar for din spisning, hvis du vil tabe dig og holde vægten på den lange bane.
For supermarkedet har ikke din sundhed som målsætning, når de sammensætter ugens rabatter
Din partner er ofte styret af egne cravings
Dine kollegaer har måske andre livsmål end dig
Kun du kan mærke, hvad det vil gøre for dig, at nå dine sundhedsmæssige livsmål.
Men jeg må advare dig, at tage ansvar er ikke en beslutning du tager en gang - og så er den ged barberet. At tage ansvar for din spisning og sundhed er et dagligt tilvalg og derfor har de fleste glæde af at hæfte valget op på et system. Det system har jeg gjort let tilgængeligt for dig på onlineforløbet "Successful Eating"
KH Ditte